Tista ženska, ki trdi, da noče biti seksi, laže, kot pes teče! Anika Horvat, pevka
Untitled Document
Live @ ona-on.net

Vroče na ona-on.net


Film



   
Aljoša Ternovšek, igralec in sovoditelj EME

Avtor: Janez S , januar 2006



On je tudi Dušan Vaupotič – Dule iz TLP-ja. Poročen je s krasotico, tudi igralko, Ivo Kranjc. Potrebujemo dodaten razlog za intervju? Ne.




Aljoša Ternovšek na brzino:

Letnica rojstva: 1972

Mesto rojstva in prvi začetki: Maribor.

Nadaljevanje kariere: Ljubljana – Slovenija - Ptuj - Slovenija

Stan: poročen

Ostale podatke najdete v naslednjih vrsticah

 

Kar nekaj časa je preteklo, odkar sva nazadnje tako klepetala preko elektronske pošte. Več sva govorila na pijači, vendar strokovni pogovori in poglabljanja v poznih nočnih urah najbrž ne bi bili zanimivi za naše bralce. No, če že govoriva o bralcih, ki jih srečuješ, ko te napadajo in sočustvujejo s tvojim likom Duletom … Kaj je bolj naporno: igranje v teatru ali srečevanje z oboževalci Dušana Vaupotiča – Duleta?

Čisto odvisno od situacije. Včasih so lahko predstave zelo naporne, predvsem zaradi vzdušja v kakršnem so nastajale. V veliki večini pa mi je moj poklic v veselje. Kar se tiče Duleta, je pa podobno. Nekatera srečanja so zelo prijetna, druga zelo inspirativna, tretja pa blazno naporna.

 

Kolikor te poznam, to pač stoično prenašaš ali pa se preprosto umakneš. Sicer pa se veliko govori o tvojem prestopu iz ljubljanskega kluba v ptujski. Je res, da so te novi gledališki izzivi pripeljali v Mestno gledališče Ptuj?

Seveda je res. Kaj si mislil, da lažem? 

 

Jaz ti že verjamem, vendar očitno slovenska javnost hoče slišati kaj drugega. Morda pa bi morali namesto o igralcih, več slišati o kritikih, saj bi bilo zelo zanimivo slišati, kakšne uspehe so dosegli s svojim kritičnim pogledom na umetnost in njihove ustvarjalce. No, pa raje ti povej. Kdaj si spoznal, da bi bilo laže kritizirati, kot biti kritiziran? Kako to doživljaš?

Ne spominjam se točno datuma. Vem pa, da sem gledal ljudi, ki so jih kritike, ki so bile žaljive prizadele. Papir veliko prenese, človek pa je iz mesa in krvi. Delaš in se trudiš dva, tri mesece, potem pa nek kvazi intelektualni pizdek znese svojo frustracijo nad tabo. To je preprosto bedasto. V Sloveniji strokovne kritike praktično ni več, seveda z redkimi izjemami, ki vedno obstajajo (Blaž Lukan, Vesna Jurca Tadel, Andrej Jaklič). Zelo se strinjam z Dušanom Jovanovićem, ki je rekel, da kritiki ne gledajo predstave, ki se jim odvija pred očmi, ampak sproti razmišljajo, kako bi oni to naredili. Sploh pa mislim, da je beseda kritik neprimerna za pisune, ki se razpisujejo po različnih časopisih. To so poročevalci in čisto nič strokovnega ni v njihovem pisanju. Kar je najbolj žalostno, pa je to, da ne marajo gledališča. O tem govorim zato, ker sem pred kratkim doživel največji razkorak med tako imenovano kritiko in med mnenjem svojih kolegov igralcev, režiserjev in lastnim občutkom. Na nek način je to vojna med ustvarjalci in ocenjevalci. Namesto, da bi soustvarjali, razvrednotijo. Kje je logika, ne razumem.

 

Logika je v tem, da moraš biti v nečem boljši od tistega, o katerem pišeš. Namesto da bi bil kritik, si pač kritizer. A sem spadamo tudi novinarji. Novinarji, ki  hočemo nenehno izvedeti kaj intimnega, nekaj, kar še doslej o tebi nismo slišali ali vedeli. Kako se odzivaš na taka vprašanja? Nam lahko mogoče zaupaš kaj novega?

Kar hočem, to  povem, preprosto. Vsak dan je kaj novega. Na desnem modu se mi je naredila lepotna pika.

 

Morda je to posledica Kristusovih letih. Kako bi odgovoril radovednemu novinarju, ki bi te vprašal, če si manj spolno aktiven, odkar si poročen?

Če je bil že kdaj na urgenci.

 

Potem bom pa raje spraševal o gledališču. Kdaj si igralec zasluži nagrado: ko je naredil dovolj dobrih vlog, ali ko je naredil odmik od svojih dosedanjih?

Po mojem mnenju, ko je naredil odmik od svojih dosedanjih. Seveda to ne pomeni, da si do zdaj delal slabo na en način, potem pa narediš nekaj slabo na drug način. Vidim pa, da je logika podeljevanja nagrad velikokrat drugačna. Treba je pač priti na vrsto, ali pa tudi ne.

 

Tvoj trenutek je zdaj in menim, da si ubral pravo pot, nagrade pa, tako kot si rekel, pridejo ali pač ne. Vedno je treba delati. Vohljač je bila prva predstava v Mestnem gledališču Ptuj, ki si jo odigral kot edini član ptujskega igralskega ansambla. Iz oči v oči si kreiral vlogo z očetom, ki je bil v vlogi tvojega nasprotnika, tekmeca. Kakšni so bili občutki?

Čudoviti. Delati s človekom, ki ga spoštuješ kot kolega in kot človeka, ne more biti slabo. Delo se v štartu začne na višjem nivoju. Nihče ni popuščal, priganjala sva drug drugega in se ob tem zabavala.

 

Naj bralci ne mislijo, da se ob takem delu samo zabavaš. Včasih se moraš pošteno namučiti, da te ljudje razumejo. Vendar eni bolj razumejo, eni manj, eni pa sploh ne. Matjaž Latin, režiser, versus Aljoša Ternovšek, igralec: vidva se razumeta? Kdo je koga odkril, ustvaril, ali je meja med dobro in nadpovprečno predstavo skrita v medsebojni povezavi?

Mislim, da nihče ni nikogar odkril in ustvaril, ampak sva se srečala in od takrat sva nerazdružljiva. Bdenje v Mestnem gledališču Ptuj je bila najina 11 skupna predstava. Doživela sva velike uspehe in velike poraze. Spoznala sva se preko gledališča in postala najboljša prijatelja. Kje pa je meja med dobro predstavo in presežkom, tega ne vem. Če bi to vedel, bi delal same nadpovprečne predstave. Gledališče je skupinsko delo, tako da je elementov, ki lahko znižajo nivo veliko. Presežek se rodi takrat, ko se vsi elementi gledališke predstave popolnoma zlijejo v eno. Sploh ni nujno, da med ustvarjalci, preden začnemo delati, obstaja kakršnakoli povezava, kot pogoj za presežek. Lahko se čudoviti odnosi in energija ustvarijo med delovnim procesom. V umetnosti ni formule, ni gotovosti in to je ravno najlepše. Vedno začneš iz točke nič.

 

Vem, da je Matjaž naredil odlične stvari, tudi, ko te ni bilo zraven, vendar se mi vajina kombinacija zdi presežek. Vsekakor je dobro, da ne delaš samo z enim človekom. Ko sva že pri menjavah. Boš naredil še kakšno spremembo? Se boš kdaj še srečal s slovensko metropolo kot redno zaposlen igralec v katerem od tamkajšnjih gledališč, če ti bodo to seveda ponudili?

Ne vem, kam me bo življenje zaneslo. Niti ne razmišljam o tem. Zaenkrat se v ptujskem gledališču počutim odlično in ne vidim razloga za spremembo.

 

Včasih se mi zdi, da so naše odločitve zelo povezane z željami naših parterjev. Kaj meni o tvojih potezah tvoja življenjska sopotnica, žena, ki je tudi igralka; Iva Krajnc?

Iva me podpira v mojih odločitvah. Seveda ne brezpogojno, ampak s treznim razmislekom, kar se mi zdi edino pravilno.

 

Ko sva že pri Ivi … Zadnje čase se veliko piše o njej, morda celo več kot o tebi. Si kaj ljubosumen?

Ne. Seveda ne. Ne vem, zakaj me vsi to sprašujejo. Če nekoga ljubiš, potem mu uspeha ne zavidaš, temveč mu ga privoščiš.

 

Veš kaj, vse pa le ne more biti tako popolno, tako premišljeno, tako nepopularno … Kaj igralec morda ne potrebuje slave in to, da se govori o njem? Mu je dovolj, da je le zabavljač, ali se želi preizkusiti v vseh žanrih?

To je pa odvisno od vsakega posameznika. Čeprav mislim, da si skoraj vsak želi vsaj enkrat biti deležen medijske pozornosti, potrditve, slave, če me že vprašaš. Igralci smo ljudje, ki brez publike ne obstajamo. Ni pa seveda nujno, da pritegneš pozornost,  kot »le zabavljač«. Jaz osebno nimam predsodkov do različnih žanrov. Mene to zabava.

 

Tebe to zabava, ker ohranjaš distanco in črn humor, kar se tega tiče. Nekateri igralci pa jemljejo svoje poslanstvo blazno zares in se prav trudijo, da bi prišli v medije. Lahko komentiraš fenomen, da si v Sloveniji popularen le nekaj časa, potem pa ljudje rabijo novo kost, ki jo bodo oglodali, nato pa se lotili nove, ki jo bodo spet obrali do obisti?

To ni slovenski fenomen. To se dogaja povsod po svetu. Vedno so in bodo prihajali novi ljudje. Vendar je resnica ta, da se obdržijo le tisti, ki vedno znova pokažejo nekaj kvalitetnega, svežega in žal tisti, ki znajo odlično lobirati.

 

Ne vem, če kljub vsemu nimava občutka, da sva na pijači in se spuščava v tiste teme, ki bi sicer bolj zanimale kritizerje kot pa radovedneže. Zamenjaj temo, ali kot reče mama: »O tem se ne bomo več pogovarjali!« Dajva eno moško temo … S prijatelji se dobivate na rekreaciji in igrate nogomet. Si strasten napadalec, rad podaš in se ne jeziš, če vedno ti ne daš gola?

Nogomet je tako kot gledališče, ekipna stvar. Eden sam ne more nič. Vsi naj bi delali za enega in eden za vse. Če se to ne zgodi v nogometu, ne moreš zmagati, v gledališču pa ne more nastati dobra predstava.

 

To si povedal kot pravi mušketir. Ostal sem brez besed … (premor) …Ko se ponavadi konča pogovor o športu, se moški preklopimo na ženske. Nam lahko svetuješ, kako bi diskretno vprašali, kaj se dogaja za odrom, v garderobi ali doma za vrati spalnice?

Na srečo ne morem, pa četudi bi lahko, ne bi. Vsak ima rad svoj mir in svojo zasebnost. Hvala bogu je moje delo tisto, s čimer se dokazujem, na pa koluarske in spalnične peripetije.

 

Nikakor se nočeš izdati. Po vzoru Molierovega Tartuffa ohranjaš svoje zmage zase, vendar za razliko od tega lika nisi svetohlinec, temveč je tvoja čednost skromnost. Pa vendar: če se kdaj zgodi, da bi ti ponudili mesto umetniškega vodje, bi sprejel?

Ne. Moje mesto je na odru ali pa pred kamerami. Nikoli nisem imel in tudi sedaj nimam teh ambicij. Preveč politike in birokracije. Še davčna napoved mi je veliko breme.

 

Ne dam ti miru, zato še za končni konec. Po projekciji Kleščarja sem te vprašal, če se ne bojiš batin, ker sta z Matjažem Latinom posnela tako provokativen film. Zdaj se vračaš na ekrane z Duletom. Zanimivo bi bilo, da se spomnimo, kaj meniš o tem.

Ne vem, zakaj bi se bal batin. Kleščar je bil narejen tudi z namenom, da se Slovenci pokažemo. Koliko samokritike sprejmemo, koliko smo tolerantni do drugače mislečih in koliko smo pripravljeni pogledati v oči drugi plati zgodbe o uspehu, s katero nas bombardirajo preko medijev. Slovenija ni samo Ljubljana z okolico, čeprav mnogi tega ne dojemajo.V Delu in Dnevniku, torej ljubljanskih časopisih, je bil Kleščar raztrgan na koščke. V smislu, kaj je tukaj dokumentarnega, to ne obstaja in je popolnoma nepotrebno. Ravno v tem tiči problematika, ki jo film izpostavlja in ravno to se je izkazalo. Pri nas obstaja veliko cenzure in sprašujem se, kaj nam je prinesel nov demokratično kapitalistični sistem. Zgleda, da popolno vladavino kapitala. Danes velike firme narekujejo, kaj se lahko pojavi v umetniškem delu in kaj ne. Je to pravica do svobode govora?

 

Mislim, da me imaš dovolj, kaj pa narediš, ko imaš vsega dovolj?

Grem v gledališče, ker imam spet predstavo ali vajo.

 

Po elektronski pošti se je pogovarjal Simon Šerbinek.






Povej svoje mnenje
Tvoje ime:
Besedilo:
 



27.07.2007 | tamala
On in njegova žena sta po mojem mnenju najboljša in najbolj simpatična igralca v Sloveniji.


10.10.2006 | ternovsek fan
aljo, kako to da te ni vec pri tlp? sicer pa upam da te kdaj vidim v kaksni stand up komediji, in da pokazes sebe, brez maske, in da bi vodil kaksen dober show! res si car vseh carjev! pozdravi ivo! anchyka


27.09.2006 | nincy
Več kot car!Škoda da si že oddan. I LOVE YOU!!!!!!!!!!!!!! Komaj čakam da te spet vidim!


11.09.2006 | miška
Sama razumem lik Duleta kot satiričen lik, ki skuša pokazat kakšni smo Slovenci (ne vsi). Če pa Aljoša razmišlja tako kot lik, ki ga igra - potem naj mu sam Bog pomaga! Meni grejo taki ljudje kot je Dule blazno na živce - ciljam na nestrpnost do homoseksualcev in ostalih manjšin, preklinjanje...Igralca osebno ne poznam, videla sem ga v parih gledaliških predstavah in na Emi - tam me je navdušil. Če ima sam taka načela, je to zlo žalostno, čeprav se to mene ne tiče. Vsak naj razmišlja po svoje....


09.09.2006 | Dule-Vzhodnoslovencelj
Lik Dule pove veliko tudi o igralcu samem...


17.06.2006 | Lizi
Včeraj sem v kinu gledala risanko Divjina, v katerem je Aljoša posodil glas koali Nacetu in moram reči, da ima najbolj posrečeno vlogo.


06.06.2006 | miška
Hvala bogu, da ne bo več Duleta! Vse Aljoševe vloge, ki sem jih videla so super, Dule je pa polomija. Mi je bilo pa všeč Duletovo "slovo". Prvič zato, ker je snel trapaste brke in lasuljo. Takoj je postal veliko bolj simpatičen. Drugič pa zato, ker se mi zdi da je zelo lepo povedal. Vsi imamo včasih malo Duletovega obnašanja (ali kot pravi on da imamo Duleta v sebi) in moramo ga kontrolirat. Aljoša je rekel, da Dule izhaja iz ljudi (zdi se mi, da je res tako - dosti ljudi mu je podobnih). Ampak vseeno upam, da bo nastopil v kakšni novi vlogi - brez brkov! :)


06.06.2006 | Ivan
No, tako. spoštovana Miška, zdaj bo tvoj luštkani medvedek ostal brez Duleta v sebi. V nedeljo se je poslovil od njega in ob tem slovesu poskušal malo psihologizirati. Meni tudi to slovo ni bilo všeč, kot tudi celotna Duletova pojavnost. Še najbolj zanimivo je bilo njegove preoblačenje v svoja oblačila, odtranjevanje brkov... Upam, da se Aljoša šojavi v jesenski shemi TLP s kakšno bolj posrečeno vlogo, čeprav vem, da je bil nekaterim všeč tudi v vlogi dežurnega nergača Duleta. Vsekakor pa želim igralcu veliko dobrih priložnosti v teatru, na TV, v filmu!


07.05.2006 | miška
luškan je ko medvedek!


19.03.2006 | Lizi
Ja Ivan, prav mate. Aljošo poznam iz kar nekaj gledaliških predstav in iz ene dveh filmov pa seveda z Eme. In morm rečt, da si ne morm predstavlat, da tako dober igralec igra Duleta. Bog pomagi, tako zelo se mi je prikupil na Emi, prav očarljiv je bil. Dule ma pa včasih zelo smešne, včasih je pa totalno nezanimiv. In kot ste napisal v zgornjem komentarju, mene je tudi kar malo sram da povezujem Duleta z Aleksom in še z marsikatero Aljoševo vlogo.Pri Duletu pogrešam tisti Aleksov nasmeh, tisto toplino, ki jo je imel... Na TLP pa vsako nedeljo poslušam: "Pa ljudi moji, pa to tak ne gre, pa ne morm verjet, da se to tu pri nas dogaja..." in nekak v tem stilu govori celih pet minut. Pa dons se je celo malo nasmehnil. Aljoša, upam da te bomo čimprej lahko videli v kakšni novi vlogi v kakšni predstavi ali pa na TV! :)


19.03.2006 | Ivan
Ja, Nataša, tudi mene zanima, zakaj se je Aljoša, ki ga vsi tukajšnji komentarji navdušeno hvalijo, lotil vloge, ki jo pooseblja Dule v TLP. Za moj vtis je Dule pretirano zatežen, globoko pogreznjen v dnevna politična dogajanja, čeprav so le ta povezana z življenjem t.im. malega človeka. Strinjam se namreč, da izključno politično naravnano besedilo, ki ga interpretira Aljoša, nekako ne sodi v oddaje tipa TLP ali kot pove kolumnist M. C., politika nima kaj iskati v programih zabavnega značaja. Dule nastopa s preveč žolča in premalo lahkotno; nekajkrat mu človek prisluhne, nato pa postane zoprn. Vem, pa, da je najbrž marsikomu vendarle všeč tak, kot je. OK.


18.03.2006 | tamala
Preveč dober in preveč prisrčen za take vloge kot je Dule!


17.03.2006 | NATASA
TA CLOVEK JE NA EMI POKAZAL DOBRO ZNANJE IGRALSTVA NE VEM ZAKAJ GA NA TISTO LEPO POPOLDNE NE ZNA!!!


12.03.2006 | anna
aljosa ti si res car. full bi te rada enkrat videla v zivo. ja res, skoda ker si ze oddan! sem videla pa Ivo v sob. pri Hribarju, naj bo srecna, ker te ima! super si, seveda pa naj bodo srecni tudi vajini bodoci otroci, ki bodo imeli tak ZAKON starsa kot sta vidva! Jst bi bila ponosna nate, ce bi bila tvoja hcer! ALJOSA I LOVE YOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!


08.03.2006 | Ivan
Me je kar malo sram, da sem končno povezal Duleta, nadebudneža z Eme in poveljnika iz vesoljske ladje (gledališka predstava)... Oseba, s katero nastopaš v TLP mi enostavno ni ne vem kako simpatična, v gledališki predstavi je vloga taka, da nisi imel kaj posebej pokazati kot igralec, izjemno pa si mi bil všeč v EMI: zelo prepričljivo in z veliko šarma; zase lahko rečem, da sem se zabaval, kot že dolgo ne (ob programu tvslo). Zelo rad bi te videl v drugih gledaliških predstavah. Pred tabo je odlična kariera!


04.03.2006 | Lizi
Aljoša je zelo dober igralec, gledala sem ga na Emi in ga gledam vsako nedeljo na tlp. Zelo zabaven fant in upam, da ga bom spet videla v kakšni predstavi.On je res faca.


22.02.2006 | baby
Edino kar lahko rečem je to: škoda, ker si že oddan!


21.02.2006 | anna
aljosa ternovsek ti si car! rada te mam! tvoja obozevalka!


12.02.2006 | Konjičan
Pred kratkim je Aleš kot Dule gostoval v konjicah in morem reči, da je bil fenomenalen. Res Dule je car :)


01.02.2006 | Tanja
Alex zame si car!!!


30.01.2006 | Simpatija
Jej, jej, škoda te je za take smotane skeče Aljoša. Ob Janezu in Borisu si res blestel, ampak, koncepcija je bila napačna. Res škoda!


30.01.2006 | toooo
manj tračev, prosim


30.01.2006 | pa to je fajn
še kaj takega


29.01.2006 | tito
Lepo sta povedala kar sta imela!


28.01.2006 | odličen intervju
kar tako naprej!


27.01.2006 | kaj pa intervju z ivo?
sem jo gledal zadnjič v ljubljani. kaj si nor, kaka huda bejba je to ...


27.01.2006 | in ata in sin
sta pravi faci. očitno!!


27.01.2006 | goran
Besedilo sem prebral,fant lepo razmišlja in čisto o.k.


26.01.2006 | Simpatija
Morda se to leto končno posreči?!


26.01.2006 | dule je car
štajerc za zmeri



Mnenj ne cenzuriramo oziroma vanje posegamo samo v skrajnih primerih, ko gre za spodbujanje nestrpnosti, navajanje h kriminalnim dejanjem, ipd. Za mnenja ne odgovarjamo.


Prijava @ ona-on.com
 

Iskanje @ ona-on.com
Sem:
od let
Iščem:
do let










Dodaj med priljubljene Slovenska spletna lestvica : si386.com Oglaševanje na ona-on.net


  igre
Sitemap